Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti PROARTE s.r.o. pre prevádzku internetového obchodu www.tlakomeryomron.sk

Článok I. – Všeobecné ustanovenia

1.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je spoločnosť PROARTE s.r.o., so sídlom Horná Vančurova 18, 831 01  Bratislava, SR, IČO: 45640637 zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro., Vložka č. 66357/B (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim a ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Kontaktné údaje predávajúceho:

PROARTE s.r.o., Horná Vančurova 18, 831 01  Bratislava, SR

IČO: 45640637,  DIČ: 2023072689,  IČ DPH: SK2023072689

zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro., Vložka č. 66357/B

Bankový účet: SK50 8330 0000 0021 0257 6819

Telefón: +421 917 951 609

E-mail: info@tlakomeryomron.sk

Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájde kupujúci na https://www.tlakomeryomron.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/ 

Orgán dozoru:

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa tel. č.: 02/ 58272 172-3 fax č.: 02/ 58272 170

Štátny dohľad nad trhom so zdravotníckymi pomôckami vykonáva podľa § 129 ods. 2 písm. g) zákona č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach Štátny ústav pre kontrolu liečiv (ŠÚKL), Kvetná 11, 825 08 Bratislava, tel. č.: 02/ 50701224  

1.2 Vymedzenie pojmov

Predávajúci – Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.tlakomeryomron.sk na území Slovenskej republiky je PROARTE s.r.o., IČO: 45640637, Horná Vančurova 18, 83101 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: sro, vložka číslo: 66357/B, DIČ: 2023072689, IČ DPH: SK2023072689 e-mail info@tlakomeryomron.sk, telefónne číslo 0917 951 609, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci a/alebo obchodník; Pre vylúčenie pochybností predávajúci nie je prevádzkovateľom online trhu, a teda nie je osobou, ktorá prevádzkuje a poskytuje Spotrebiteľom online trh, a to aj ani prostredníctvom tretej osoby, a teda sa na predávajúceho nevzťahujú osobitné informačné povinnosti podľa § 16 a § 17 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

Kupujúci - akýkoľvek návštevník internetovej stránky predávajúceho, ktorý si objedná elektronickou formou tovar ponúkaný predávajúcim a tým s ním vstúpi do obchodného vzťahu. Kupujúcim je aj ten, kto uzavrie s predávajúcim písomnú kúpnu zmluvu. Každý, kto nakupujete na e-shope predávajúceho, je právne označovaný ako kupujúci. Ak kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie, že sa na neho vzťahujú ustanovenia týchto Podmienok, ktoré sú určené pre podnikateľov, ako aj podmienky dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúci. Stále však má, v rámci platných právnych predpisov, nárok na plnú ochranu pred nekalými a agresívnymi obchodnými praktikami a proti klamlivému konaniu a klamlivému opomenutiu.

Podnikateľ je osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Spotrebiteľská kúpna zmluva je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a Spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií Spotrebiteľa ako kupujúceho.

Nákup tovaru prostredníctvom Internetového obchodu predávajúceho cez stránku www.tlakomeryomron.sk (ďalej len obchod), môže uskutočňovať každá fyzická a právnická osoba bez obmedzenia za predpokladu, že bude dodržiavať nižšie uvedené obchodné podmienky predávajúceho.

Registrovaný návštevník internetovej stránky predávajúceho (ďalej len „Registrovaný užívateľ“), sa pre účely týchto VOP rozumie návštevník, ktorý vyplnil registračný formulár a tým súhlasil so Všeobecnými obchodnými podmienkami pre používanie stránok www.tlakomeryomron.sk

Tovar - produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke internetového obchodu predávajúceho.

Celková cena je súčet ceny tovaru a ceny za dopravu, prípadných ďalších nákladov a poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred.

Kúpna zmluva je uzatvorená v momente doručenia záväznej objednávky kupujúceho predávajúcemu a jej záväzného akceptovania predávajúcim. Od doručenia  záväzného akceptovania objednávky predávajúcim kupujúcemu, vzniknú medzi kupujúcim a predávajúcim vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenia kúpnej zmluvy.

Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu (“Zmluva“).

Zákon na ochranu spotrebiteľa je slovenský Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Občiansky zákonník je slovenský Zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.

1.3 Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie e-shopu – www.tlakomeryomron.sk 

1.4 Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

1.5 Pri nákupe tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť predávajúcemu všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Informácie, ktoré kupujúci predávajúcemu poskytol pri objednaní tovaru bude teda predávajúci považovať za správne, úplné a pravdivé.

1.6  Každý kupujúci vyplnením objednávky tovaru potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí. Na tieto VOP bol kupujúci dostatočným spôsobom pred uskutočnením objednávky upozornený, mal a má možnosť sa s nimi oboznámiť na webovej stránke predávajúceho. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. Uzavretá Kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná pre zabezpečenie jej úspešného plnenia.

1.7  V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej  si dohodnú podmienky odchýlne od týchto všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)

Článok II. - Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1  Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného  a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej  len „objednávka“).

2.2 Zmluvu s predávajúcim môže kupujúci uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

2.3 Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom e-shopu predávajúceho. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní Zmluvy kupujúci využije, hradí kupujúci. Tieto náklady nezvyšujú celkovú cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platí kupujúci za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu). Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

2.2  Kúpna zmluva je uzavretá doručením záväznej akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu, po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.

2.3  Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí. Každá objednávka musí obsahovať:

  1. a)  meno, priezvisko a poštovú adresu kupujúceho pre doručenie tovaru,
  2. b)  telefónne číslo a e-mail kupujúceho,
  3. c)  názov tovaru, počet objednaných kusov,

Právnická osoba je povinná uviesť v objednávke, okrem náležitosti uvedených pod písmenami  b) a c) tieto ďalšie údaje:

  1. d)  obchodné meno a sídlo právnickej osoby,
  2. e)  IČO, IČ DPH,
  3. f)  meno, priezvisko a tel. číslo kontaktnej osoby,
  4. g)  fakturačnú a dodaciu adresu

Ak formulár neobsahuje potrebné pozície na zadanie požadovaných údajov, použije kupujúci priestor pre poznámky.

Predávajúci vybavuje objednávky v poradí, v akom prišli.

2.4  Záväzným akceptovaním objednávky predávajúcim je e-mailové potvrdenie predávajúceho kupujúcemu o akceptovaní jeho objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.

Objednanie tovaru

2.5  Kupujúci si môže objednať akýkoľvek tovar, ktorý je v ponuke internetového obchodu predávajúceho a nie je vypredaný. Tovar si môže kupujúci objednať vyplnením objednávky v Internetovom obchode, prípadne si môže tovar objednať e-mailom na e-mailovej adrese predávajúceho info@tlakomeryomron.sk.

2.6  Po odoslaní objednávky dostane kupujúci od predávajúceho potvrdenie o doručení objednávky. Následne, po spracovaní objednaného tovaru, dostane potvrdenie o záväznej akceptácii objednávky s oznámením, že je pre neho tovar zarezervovaný, alebo odoslaný. Predávajúci je oprávnený kontaktovať kupujúceho aj telefonicky, či e-mailom za účelom overenia objednávky alebo doplnenia prípadných požadovaných informácií.

2.7  Po záväznej akceptácii objednávky predávajúcim, vznikne obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Kupujúci sa tým zaväzuje, podľa platných VOP, za objednaný a dodaný tovar zaplatiť celú kúpnu cenu a potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov.

2.8  Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve, špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru alebo iných službách, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, prípadne iné údaje.

2.9  Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou, prostredníctvom elektronickej pošty (e-mailom), alebo telefonicky. Kupujúci má právo stornovať objednávku aj v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania tovaru.  

2.10 Ak je v e-shope alebo v návrhu objednávky uvedená zjavne chybná cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, predávajúci nie je povinný dodať tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade bude predávajúci kupujúceho bezodkladne kontaktovať a predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy, pričom zašle kupujúcemu ponuku na uzavretie novej Zmluvy v zmenenej podobe. Nová Zmluva je uzavretá, keď ponuku kupujúci potvrdí. Ak ponuku kupujúci nepotvrdí do 3 dní, predávajúci má právo od Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad, keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.

Článok III. – Užívateľský účet

3.1 Po registrácii v e-shope predávajúceho môže kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu.

3.2 Pri registrácii Užívateľského účtu je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.

3.3 Prístup k Užívateľskému účtu je chránený užívateľským menom a heslom. Kupujúci má povinnosť zachovávať mlčanlivosť ohľadom týchto údajov a neposkytovať ich žiadnej inej osobe. Predávajúci nenesie za zneužitie týchto údajov zodpovednosť.

3.4 Užívateľský účet je osobný a kupujúci nemá oprávnenie umožniť jeho používanie tretím osobám.

3.5 Užívateľský účet kupujúceho môže predávajúci zrušiť, najmä ak ho kupujúci nevyužíva dlhšie ako 6 mesiacov, ak odstúpi od Zmluvy alebo ak poruší svoje povinnosti podľa Zmluvy.

3.6 Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä v dôsledku nevyhnutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia.

Článok IV. – Práva a povinnosti zmluvných strán

4.1  Práva a povinnosti predávajúceho

4.1.1  Predávajúci je povinný:

a)  dodať kupujúcemu na základe záväznej akceptácie objednávky, tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho spôsobom nevyhnutným na jeho uchovanie a ochranu počas prepravy,

b)  zabezpečiť, aby predávajúcim dodaný tovar spĺňal požadovanú kvalitu a bol v súlade so zákonnými požiadavkami pre predaj zdravotníckych pomôcok na slovenskom trhu,

c)  odovzdať kupujúcemu, najneskôr spolu s tovarom, v písomnej alebo elektronickej forme všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru,

4.1.2  Predávajúci má právo na zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar riadne a včas.

4.1.3 Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

4.2  Práva a povinnosti kupujúceho

4.2.1  Kupujúci je povinný:

a)  prevziať ním objednaný tovar,

b)  zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti uvedenej vo VOP,

c)  potvrdiť na podacom štítku prepravcu prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

4.2.2  Kupujúci má právo na dodanie tovaru v objednanom množstve, v kvalite, termíne a mieste dohodnutom v záväznej akceptácii objednávky. 

Článok V. - Dodacie podmienky

5.1  Po záväznom potvrdení objednávky dodá predávajúci objednaný tovar kupujúcemu v čo možno najkratšom termíne, podľa dostupnosti tovaru na sklade a prevádzkových možností predávajúceho, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Obvyklý termín vybavenia objednávky pre tovar skladom je do 2 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky.

Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania objednaného tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného tovaru bude predávajúci kupujúceho e-mailom bezodkladne informovať, pričom právo kupujúceho odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia predávajúceho o novom termíne dodania tovaru je aj žiadosť predávajúceho adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie, či trvá na dodaní objednaného tovaru v novom termíne.

5.2  Dodacie lehoty sa počítajú v pracovných dňoch. Počas dní pracovného voľna predávajúci zásielky neexpeduje.

5.3  Ak tovar nie je skladom, alebo je pre veľký záujem vypredaný, bude kupujúci oboznámený o predpokladanom termíne dodania telefonicky alebo e-mailom.

5.4  Predávajúci dodá objednaný tovar kuriérom na miesto odberu určené kupujúcim v objednávke. Objednávka sa považuje za vybavenú dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

5.5  Súčasťou zásielky s objednaným tovarom je daňový doklad o kúpe tovaru a návod na používanie dodaného tovaru.

5.6  Ak predávajúci, z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v objednávke, bude musieť dodávku tovaru opakovať, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci.

5.7  Za doručenie objednaného tovaru môže predávajúci účtovať prepravné náklady vo výške 2,90 € pri doručení do odberného miesta a 3,90 € pri doručení na adresu (podľa tarify zmluvného prepravcu).

5.8  Tovar je možné dodať iba v rámci Slovenskej republiky.

5.9  Kupujúci je povinný prevziať si ním objednaný a predávajúcim dodaný tovar a zaplatiť zaň kúpnu cenu. 

5.10  Počas doručenia tovaru kupujúcemu na miesto určené kupujúcim v objednávke (kúpnej zmluve), kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú, pre prípad svojej neprítomnosti, splnomocní na prevzatie tovaru uvedeného v objednávke (kúpnej zmluve). Kupujúci resp. osoba ním splnomocnená na prevzatie tovaru sú povinní podpísať doklad o doručení a odovzdaní tovaru.

5.11  Ak kupujúci neprevezme tovar do 14 dní od odoslania predávajúcim, predávajúci má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. Súčasne zaniká obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim.

5.12  Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu prvému prepravcovi alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

5.13  O predaji tovaru vydá predávajúci kupujúcemu doklad, v ktorom uvedie druh tovaru, jeho cenu, obchodné meno a sídlo predávajúceho.

5.14  V prípade, že kupujúci zistí, že tovar je po doručení mechanicky poškodený, mal by túto skutočnosť oznámiť dopravcovi alebo kuriérovi ktorý vyhotoví záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu, môže predávajúci následne zabezpečiť odstránenie vady tovaru, príp. poskytnúť  zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru, dodať kupujúcemu nový tovar.

5.15  Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho a do 15 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na náhradnom plnení.

5.16  Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení, predávajúci je povinný nahradiť všetky preukázané náklady, ktoré kupujúci vynaložil na objednanie tovaru alebo  služieb.

5.17  Pri náhradnom plnení predávajúci dodá kupujúcemu tovar v rovnakej kvalite a cene.

Článok VI. - Platobné podmienky a kúpna cena

6.1  Cena je vždy uvedená v rámci e-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

6.2. Celková cena podľa bodu 1.2 je uvedená vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

6.3 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru nasledujúcimi spôsobmi:

  1. a) v hotovosti, alebo platobnou kartou na dobierku, tj. v mieste určenom kupujúcim v objednávke (spoplatnená 1€),
  2. b) bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho číslo SK50 8330 0000 0021 0257 6819, vedený vo FIO banka, a.s.,
  3. c) online platobnou kartou.

6.4  Online platby pre nás zabezpečuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť ComGate Payments, a. s., je licencovaná Platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby prebiehajúce cez platobnú bránu sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Ďalšie informácie a kontakty na www.comgate.sk

6.5  V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.

6.6  V prípade bezhotovostnej platby prevodom na účet predávajúceho je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu spolu s uvedením variabilného symbolu platby (čísla objednávky). V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

6.7  Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu Eura a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru a dopravných služieb.

6.8  V každej zásielke s objednaným tovarom bude priložený daňový doklad. Účtovaný bude objednaný tovar a poštovné. Balné sa neúčtuje.

6.9  Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až potom, čo zaplatí celkovú cenu a tovar mu je dodaný.  V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu na základe dohody kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho. Inak je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za ním objednaný a predávajúcim dodaný tovar pri prevzatí tovaru.

Podmienky udeľovania zliav

6.10  Predávajúci je oprávnený kupujúcemu znížiť kúpnu cenu o zľavu, ktorú predávajúci v rámci kampane vyhlásil vopred na stránkach Internetového obchodu. Táto zľava sa môže vzťahovať aj na jednotlivý tovar Internetového obchodu alebo môže ísť o výpredajovú zľavu na všetok zverejnený tovar.

Článok VII. – Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1  Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2  Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu dodania tovaru. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru znamená, že od tohto okamihu nesie kupujúci všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.

Článok VIII. – Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

8.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady

8.1.1 V prípade, že je kupujúci podnikateľom, predávajúci sa zaväzuje, že tovar dodá v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.

8.1.2 V prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci sa zaväzuje, že tovar dodá v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnosťami objednaného tovaru na e-shope www.tlakomeryomron.sk, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak bol kupujúci pri uzatvorení zmluvy s tým výslovne oboznámený, že určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým výslovne a osobitne súhlasil.

8.1.3 Predaný tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka ak:

a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;

b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy;

c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodom na použitie;

8.1.4 d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké je možné dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie alebo verejné vyhlásenie inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jeho označení, pričom za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca tovaru na trhu Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho dodaní v rozsahu záväzku uvedeného v čl. 8.1.1 alebo 8.1.2 týchto Podmienok.

8.1.5 Ak je kupujúcim podnikateľ, za vady tovaru predávajúci nezodpovedá v nasledovných prípadoch:

8.1.5.1 ak bol kupujúci o existujúcich vadách poučený alebo o vadách musel vedieť na základe okolností uzavretia zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami tovaru;

8.1.5.2 ak vady tovaru vznikli po tom ako kupujúci tovar prevzal, za predpokladu, že vady nevznikli porušením povinností predávajúceho;

8.1.5.3 ak kupujúci zjavné vady tovaru nevytkol včas podľa čl. 8.3.1 týchto Podmienok;

8.1.5.4 ak kupujúci skryté vady tovaru nevytkol včas podľa čl. 8.3.2 týchto Podmienok;

8.1.5.5 pri použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

8.1.6 Ak kupujúcim spotrebiteľ, za vady a vlastnosti tovaru predávajúci nezodpovedá v prípadoch ak:

8.1.6.1 kupujúci vady tovaru nevytkol včas v lehote uvedenej v bode 8.4.1 týchto Podmienok;

8.1.6.2 vlastnosti tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám podľa § 617 Občianskeho zákonníka, pričom bol kupujúci o tejto skutočnosti predávajúcim jasne písomne poučený a osobitne vyjadril výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom; 

8.1.7 Všeobecná záručná doba je  minimálne 24 mesiacov (prípadne viac – viď nižšie) a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

  1. a) Záručná doba v lehote 60 mesiacov je na tlakomery OMRON zakúpené po 1.2.2024 (len prístroj) 
  2. b) Záručná doba v lehote 60 mesiacov je na vybrané typy tlakomerov OMRON (M3, M3 Comfort, M4 Intelli IT, M6 Comfort, M7 Intelli IT, EVOLV, Complete, RS4, RS7 Intelli IT) zakúpených po 1.6.2023 (len prístroj) 
  3. c) Záručná doba v lehote 36 mesiacov je na ostatné tlakomery (len prístroj), inhalátory, teplomery, váhy s tukomerom a neurostimulátory
  4. d) Záručná doba v lehote 24 mesiacov je na krokomery, váhy bez tukomeru, manžety, príslušenstvo a ostatný sortiment.

8.1.8  Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

8.1.9  V prípade výmeny tovaru za nový, dostane kupujúci doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.

8.1.10  Predávajúci je povinný na žiadosť kupujúceho poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

8.1.11  Všetky záručné opravy uplatnené právom sú bezplatné.

8.1.12 Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru kupujúcim.

8.1.13 Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich kupujúci neuplatní v záručnej dobe.

8.2 Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa bodov vyššie alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru podľa bodu 7.2 Podmienok je tovar bez vád, najmä, že:

a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré si predávajúci dohodol s kupujúcim, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré predávajúci uviedol pri popise tovaru, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru rozumne očakávať;

b) je vhodný na účely, ktoré predávajúci uviedol alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;

c) vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného tovaru, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa tovar rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);

d) je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté s kupujúcim v zmluve;

8.3 Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre podnikateľov

8.3.1 Je povinnosťou kupujúceho oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.

8.3.2 Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté), je povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 8.5.1 nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

8.3.3 Ak je kupujúcemu tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, predávajúci žiada kupujúceho, aby takýto tovar od dopravnej spoločnosti nepreberal a aby predávajúcemu túto skutočnosť bezodkladne oznámil na telefónnom čísle 0917 951 609 alebo e-mailom na info@tlakomeryomron.sk V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 8.5.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, predávajúci nebude prihliadať.

8.3.4 Záruka sa vzťahuje na všetky vady tovaru opísané v bode 8.2.. a/alebo v rozpore so záväzkom predávajúceho v bode 8.1.1a. týchto Podmienok.

8.3.5 Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak za vady predávajúci nezodpovedá v zmysle bodu 8.1.5. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy alebo ak kupujúci o vade vedel pred prevzatím tovaru, resp. kupujúceho na vadu predávajúci upozornili alebo bola kupujúcemu z toho dôvodu poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru.

8.4 Podmienky uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Spotrebiteľov

8.4.1 Kupujúci má nárok uplatniť právo zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri prevzatom tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 24 mesiacov od dodania tovaru.

8.4.2 Ak je kupujúcemu tovar dodaný v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, predávajúci odporúča kupujúcemu, aby takýto tovar od dopravnej spoločnosti nepreberal a aby túto skutočnosť bezodkladne oznámil predávajúcemu na telefónnom čísle 0917 951 609 alebo e-mailom na info@tlakomeryomron.sk Ak sa kupujúci rozhodnete takúto zásielku prebrať, je nutné v prítomnosti dopravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky tovaru a že sú všetky položky tovaru v poriadku. Ak kupujúci zistí, pri kontrole zásielky podľa predchádzajúcej vety, že stav alebo počet položiek objednaného tovaru nie je v súlade s tým, čo si kupujúci objednal, predávajúci odporúča kupujúcemu spísať s dopravcom Zápis o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole dopravcu.  

8.4.3 V prípade dodatočného zistenia zjavných vád po prebratí tovaru (napr. mechanického poškodenia, chýbajúci tovar alebo jeho položky, nesprávny tovar alebo jeho položky) žiada predávajúci kupujúceho bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 8.5.1. nižšie. Neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, je predávajúci oprávnený odmietnuť.

8.4.4 Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady predávajúci nezodpovedá v zmysle bodu 8.1.6. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy.

8.4.5 Právo zo zodpovednosti za vady, je kupujúci oprávnený uplatniť spôsobom podľa bodu 8.5.1. a v lehote uvedenej v bode 8.4.1 týchto Podmienok.

8.5 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

8.5.1 V prípade, že bude mať tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 8.1 7, môže kupujúci predávajúcemu takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na adresu predávajúceho uvedenú v identifikačných údajoch predávajúceho. Pre reklamáciu môže kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Podmienok.

8.5.2 V oznámení kupujúceho, ktorým si uplatňujete reklamáciu je potrebné uviesť predovšetkým popis vady tovaru a identifikačné údaje kupujúceho, vrátane e-mailu, na ktorý má kupujúci záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia reklamácie, a kupujúci tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 8.6.3 až 8.6.8, si uplatňujete.

8.5.3 Pri uplatnení reklamácie predloží kupujúci aj doklad o kúpe tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u predávajúceho, inak nie je predávajúci povinný reklamáciu kupujúceho uznať.

8.5.4 Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia vadného tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 8.5.3). V prípade, ak je podanie kupujúceho, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si predávajúci vyžiada od kupujúceho doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania kupujúceho.

8.5.5 Keď bude doručená reklamácia kupujúceho alebo doplnenie podanej reklamácie, tak predávajúci bezodkladne vystaví kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí reklamácie, resp. potvrdenie o vytknutí vady. V potvrdení predávajúci uvedie najkratšiu možnú lehotu určenú podľa bodu 8.6.1, v ktorej predávajúci odstráni vytknutú vadu tovaru.

8.5.6 Ak kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 8.5.4 tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy predávajúceho podľa bodu 8.5.4 tohto článku, bude predávajúci považovať podanie kupujúceho za neopodstatnené a pokiaľ sú požadované chýbajúce informácie, na ktorých doplnenie bol kupujúci vyzvaný, nevyhnutné pre vybavenie reklamácie, môže predávajúci rozhodnúť, že sa takouto neúplnou reklamáciou nebude zaoberať.

8.6 Vybavenie reklamácie

8.6.1 Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktorý zo spôsobov odstránenia vady špecifikovaných v bode 8.6.3 a 8.6.4 až 8.6.8 uplatňuje, vadu predávajúci odstráni v primeranej lehote, ktorú predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady, a ktorá nepresiahne viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúceho, resp. odo dňa vytknutia vady. Spotrebiteľskú záruku podľa § 626 Občianskeho zákonníka predávajúci neposkytuje. Kupujúcim zvolený spôsob odstránenia vady nie je predávajúci povinní akceptovať, ak kupujúcim zvolený spôsob nie je možný alebo by predávajúcemu spôsobil neprimerané náklady s prihliadnutím na cenu tovaru a závažnosť vady.

8.6.2 Iba vo výnimočných prípadoch a z objektívnych dôvodov môže predávajúci lehotu na odstránenie vady uvedenú v potvrdení o prijatí vytknutia vady predĺžiť o najkrajší čas potrebný na odstránenie vady. O takomto predĺžení  lehoty na odstránenie vady predávajúci kupujúceho písomne informuje.

8.6.3 Ak ide o vadu, ktorú predávajúci môže odstrániť jej opravou, má kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne opravená na náklady predávajúceho.

8.6.4 Namiesto odstránenia vady jej opravou môže kupujúci požadovať výmenu tovaru.

8.6.5 Namiesto odstránenia vady tovaru jej opravou môže predávajúci vždy vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to nespôsobí kupujúcemu závažné ťažkosti.

8.6.6 Po uplynutí lehoty na odstránenie vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo môže odstúpiť od zmluvy. Rovnaké práva má kupujúci tiež v prípadoch, ak vadu predávajúci neopraví alebo tovar nevymení, odmietne opraviť alebo vymeniť tovar z dôvodu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, tovar má naďalej rovnaké vady napriek jeho oprave alebo výmene alebo predávajúci kupujúceho informuje o tom, že vadu nie je možné opraviť alebo tovar vymeniť v primeranej lehote alebo bez toho aby kupujúcemu spôsobili závažné ťažkosti. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád. Kúpnu cenu alebo vyplatenie zľavy z kúpnej ceny vyplatí predávajúci kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri úhrade kúpnej ceny, pokiaľ sa výslovne nedohodne kupujúci s predávajúcim na inom spôsobe úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

Od Zmluvy podľa bodu 8.6.6 kupujúci nemôže odstúpiť, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa Zmluva týka viacerých tovarov, môže kupujúci odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže kupujúci odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

8.6.7 Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby kupujúci tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

8.6.8 Reklamáciu kupujúceho, resp. vytknutie vady vybaví predávajúci odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo písomným odôvodneným odmietnutím zodpovednosti za vady, teda odmietnutím reklamácie kupujúceho.

8.7 Ak je kupujúcim spotrebiteľ, Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a Zákonom na ochranu spotrebiteľa. č. 108/2024.

8.8 Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, respektíve odmietne reklamáciu kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na akreditovanú osobu, autorizovanú osobu alebo notifikovanú osobu (napr. znalec, autorizovaná, akreditovaná alebo notifikovaná osoba, autorizovaný servis, vedecká inštitúcia a pod.), aby poskytla kupujúcemu znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ktorým kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru.

8.9 V prípade, že kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru podľa bodu 8.8. má kupujúci možnosť predávajúcemu vady tovaru opakovane vytknúť, pričom platí, že túto zodpovednosť predávajúci nemôže odmietnuť a teda predávajúci bude povinný sa opätovne zaoberať reklamáciou kupujúceho.

8.10 Náklady súvisiace so získaním znaleckého posudku alebo odborného stanoviska podľa bodu 8.8. týchto Podmienok znáša predávajúci, avšak kupujúci si ich musí u predávajúceho uplatniť najneskôr do 2 mesiacov od vybavenia opätovnej reklamácie. 

8.11 Týmto predávajúci kupujúceho riadne poučili o jeho  právach, súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za prípadné vady tovaru. Uzatvorením Zmluvy kupujúci potvrdzuje, že mal možnosť v predstihu a riadne si prečítať podmienky reklamácie tovaru a rozumiete im. 

Článok IX. – Odstúpenie od zmluvy

9.1 K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a predávajúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

9.2 V prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ, má v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. V prípade, že kupujúci s predávajúcim uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti tovaru, a v prípade, že kupujúci s predávajúcim uzavreli Zmluvu, na základe ktorej bude predávajúci tovar dodávať kupujúcermu pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od Zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na adresu predávajúceho uvedenú v identifikačných údajoch predávajúceho v Podmienkach). Pre odstúpenie môže kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak predávajúci na základe Zmluvy dodal alebo poskytol viacero tovarov. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, to neplatí ak sa predávajúci s kupujúci výslovne dohodne inak. Po obdržaní oznámenia o odstúpení od Zmluvy predávajúci e-mailom alebo na trvanlivom médiu bezodkladne poskytne potvrdenie o jeho doručení.

9.3 V prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ a predávajúci nedodá tovar včas, je kupujúci oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) predávajúci odmietneme tovar dodať, (ii) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, (iii) kupujúci predávajúcemu pred uzavretím Zmluvy oznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

9.4 Ani ako Spotrebiteľ však kupujúci nemôže od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:

a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a zároveň kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je kupujúci podľa Zmluvy povinný zaplatiť cenu;

b) predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť a ku ktorému  môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;

c) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť;

d) predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa špecifikácií kupujúceho alebo ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru;

e) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

f) predaj tovaru uzavretého v ochrannom  obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

g) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo po dodaní tovaru k porušeniu pôvodného obalu;

h) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom;

9.5 Lehota na odstúpenie podľa čl. 9.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak predávajúcemu v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný deň) odošle kupujúci oznámenie, že od Zmluvy odstupuje.

9.6 V prípade odstúpenia od Zmluvy bude kupujúcemu cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení na bankový účet kupujúceho, z ktorého bola pripísaná, prípadne na bankový účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, ako bude tovar vrátený predávajúcemu, či kupujúci preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť predávajúcemu. Tovar predávajúcemu prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

9.7 V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 9.2 Podmienok je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia tovar zaslať predávajúcemu, odovzdať tovar predávajúcemu alebo predávajúcim poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom  kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. To neplatí ak sa kupujúci s predávajúcim dohodne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom predávajúcim poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má naopak nárok na to, aby mu predávajúci vrátil cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý predávajúci pre dodanie tovaru ponúkal. Ak je predmetom Zmluvy, od ktorej kupujúci odstupuje poskytovanie služby, je kupujúci povinný predávajúcemu uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak kupujúci pred poskytnutím plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby.

9.8 Za škodu zodpovedá kupujúci v prípadoch, kedy bude tovar poškodený v dôsledku nakladania s ním kupujúcim inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu kupujúcemu v takom prípade predávajúci vyúčtuje potom, čo bude tovar vrátený predávajúcemu a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

9.9 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia predávajúceho, ktoré od neho možno spravodlivo požadovať, nie je schopný kupujúcemu Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch je predávajúci povinný kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť kupujúcemu už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za tovar vráti predávajúci rovnakým spôsobom akým celkovú cenu uhradil kupujúci, pričom tým nie je dotknuté právo sa s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým nebudú kupujúcemu účtované žiadne ďalšie poplatky.

9.10 Od Zmluvy je predávajúci oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak kupujúci tovar neprevzal do 5 pracovných dní odo dňa, keď mu vznikla povinnosť tovar prevziať. 

X. Podávanie podnetov a sťažností

10.1 Ako Spotrebiteľ je kupujúci oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@tlakomeryomron.sk

10.2 O posúdení podnetu alebo sťažnosti budeme predávajúci kupujúceho informovať e-mailom zaslaným na e-mail kupujúceho.

10.3 Podnet na vykonanie kontroly, ak nie je kupujúci spokojný s vybavením jeho podnetu alebo sťažnosti môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

 XI. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi

11.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na info@tlakomeryomron.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil reklamáciu kupujúceho alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil práva kupujúceho. Ak predávajúci odpovie na žiadosť kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov („Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

11.2 Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

11.3 Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

11.4 Ďalej má kupujúci právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy OSR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

XII. Záverečné ustanovenia

12.1 Všetku písomnú korešpondenciu si bude predávajúci s kupujúcim doručovať elektronickou poštou. E-mailová adresa predávajúceho je uvedená pri jeho identifikačných údajoch. Predávajúci bude doručovať korešpondenciu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú kupujúci predávajúceho kontaktoval.

12.2 Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Predávajúci je však oprávnený zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene však bude predávajúci kupujúceho informovať iba v prípade, že má kupujúci vytvorený Užívateľský účet (aby mal kupujúci túto informáciu v prípade, že bude objednávať nový tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže kupujúci s predávajúcim nemá uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo kupujúcemu na základe Zmluvy má predávajúci dodávať tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene zašle predávajúci kupujúcemu na e-mailovú adresu kupujúceho najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ predávajúci od kupujúceho do 14 dní od zaslania informácie o zmene nedostane výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou Zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a uplatnia sa na ďalšiu dodávku tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že kupujúci podá výpoveď, činí 2 mesiace.

12.3 V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má predávajúci aj kupujúci právo od Zmluvy písomne odstúpiť.

12.4. Neoddeliteľnou prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu (Príloha č. 1) a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy spolu s poučením (Príloha č. 2).

12.5. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u predávajúceho, ale nie je prístupná kupujúcemu. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostane kupujúci e-mailom a bude teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez súčinnosti predávajúceho. Predávajúci odporúča vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.

12.6. Na činnosť predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

12.7. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 01.07.2024.

 Príloha č. 1

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA v zmysle Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa

Formulár na vrátenie tovaru - na stiahnutie

Príloha č. 2

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru, resp. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: PROARTE s.r.o., IČO: 45640637, Horná Vančurova 18, 83101 Bratislava, telefón: 917 951 609, email: info@tlakomeryomron.sk.

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý nájdete v linku vyššie, jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. 

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.   

Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

V prípade odstúpenia od Zmluvy ste povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia nám tovar zaslať, pričom nesiete náklady na vrátenie tovaru k nám. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Po odstúpení od zmluvy možno tovar vrátiť nasledujúcim spôsobom:

  • Zašlite nám tovar späť na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty;
  • Priame náklady na vrátenie tovaru znášate vy;
  • Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností  a funkčnosti tovaru.